سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 6 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۶:۰۱:۳۷

فعالیت بی پی و هاسکی انرژی در پروژه ماسه‌های نفتی کانادا
ایران دریلینگ: بریتیش پترولیوم (بی پی) و هاسکی انرژی فعالیت خود را در پروژه ماسه‌های نفتی کانادا آغاز کردند. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از شانا، بریتیش پترولیوم (بی پی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که با هدف فراهم آوردن زمینه تولید نفت در سه ماه نخست سال آینده، این شرکت به همراه هاسکی انرژی فعالیت خود را در پروژه ماسه‌های نفتی سانرایز در کانادا آغاز کرده است. ابتدا انتظار می‌رفت که تولید نفت از این پروژه تا پایان سال جاری آغاز شود و به همین منظور هاسکی انرژی در ماه اکتبر برآورد هزینه پروژه آلبرتا را ١٩ درصد افزایش داد. به گفته بی پی پیش‌بینی می‌شود که پروژه ماسه‌های نفتی طول عمری ٥٠ ساله داشته باشد. ظرفیت تولید اولیه این طرح از دو واحد فرآوری در ١٨ تا ٢٤ ماه آینده به ٦٠ هزار بشکه قیر در روز می‌رسد.
 
لامار مک کی، مدیرعامل بخش بالادستی بی پی، گفت: تولید اولیه از سانرایز رویداد برجسته‌ای در سال ٢٠١٤ برای ما به شمار می‌رود. آغاز فعالیت ششمین پروژه بزرگ در سال جاری و نخستین فعالیت ماسه‌های نفتی درجا، دارایی بلند مدتی است که باید به مدت ده‌ها سال تولید ثابتی برای ما داشته باشد. براساس این گزارش، قرار است که حداکثر ظرفیت تولید پروژه سانرایز به ٢٠٠ هزار بشکه در روز برسد. آژانس بین‌المللی انرژی در ماه اکتبر پیش‌بینی کرده بود که افت قیمت‌های نفت خام برنت به زیر ٨٠ دلار در هر بشکه سبب توقف پروژه‌های ماسه‌های نفتی کانادا شود. این آژانس همچنین یادآور شده بود که پروژه‌های ماسه‌های نفتی از تولید سودآور و بلندمدت برخوردار است، با این حال شرکت‌ها باید پیش از پیشروی در پروژه‌های جدید، با دقت به دورنمای قیمت نفت توجه داشته باشند.

هم اکنون تولیدکنندگانی مانند سانکور انرژی، شل، توتال فرانسه و استات اویل نروژ از  پروژه‌های ماسه‌های نفتی کانادا کناره‌گیری کرده‌اند. شرکت شل در ماه فوریه توقف فعالیت‌های خود را در معدن پیر ریور با ظرفیت ٢٠٠ هزار بشکه در روز اعلام کرد. به دنبال این خبر، شرکت‌های سانکور و توتال نیز در ماه مه به دلیل مشکلات اقتصادی از معدن جوسلین نورث به ارزش ١١ میلیارد دلار کانادا کنار کشیدند. استات اویل نیز در ماه سپتامبر نخستین شرکتی بود که به دلیل افزایش هزینه‌ها و دسترسی محدود خط لوله به بازارها، اجرای پروژه حرارتی کورنر را در ایالت آلبرتا با ظرفیت ٤٠ هزار بشکه در روز به تعویق انداخت.


  کد خبر : 388
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :